Отзывы

Anatolii Vovniuk

Якщо подивитися на цілі та завдання, які зазвичай постають перед ІТ директором, то у 99% вони звучать так:
  • модернізувати систему ХХХ,
  • підвищити рівень задоволеності користувачів,
  • реалізувати проект з впровадження нової послуги,
  • збільшити рівень доступності систем, т.п.

Фактично, все вищезгадане вимагає від керівника конкретних, чи не зовсім, дій та вчинків, які націлені на досягнення мети: KPI, показники, прибуток. Втім, досягнення нашої мети, тобто реалізація проектів, виконання забаганок користувачів і т.п.), - це рівняння з багатьма невідомими. І будь-яке впровадження проекту і його подальша доцільність залежить від різних людей, їхнього сприйняття проекту, реакцій на нововведення та їхню підтримку змін. Бо ж, будь-який проект так чи інакше провокує зміни: ніщо вже не буде так, як було. Покращення – це нове, але кожен від цих змін, як стейкхолдер так і звичайний працівник, прагне отримати відповіді на свої бажання, реалізувати свої плани та досягти своїх цілей.

Отже, часто-густо будь-який керівник стикається із ситуацією, коли він стає «заручником» тих людей, від яких залежить кінцева ціль. Бо ж, наче проект зроблений, але чомусь замовник незадоволений; нова техніка придбана, втім рівень користувачів знизився, і такі пробуксовки виникають на кожному кроці.

Звичайно, одразу виникає доречна відповідь: щоб проект реалізовувався і втілювався «як по нотах», потрібен грамотний проектний менеджер. Звісно! Але чи готова компанія ззовні запрошувати спеціаліста (і так кожного разу), бо ж розвиток бізнесу йде постійно? Як то кажуть, на всі проекти кваліфікованих менеджерів не напасешся. Більше того, впевнений, що деякі зміни повинні ініціюватися та драйвитися на рівні CIO. Отже, реальне питання: що потрібно зробити для того, щоб і ресурсів/нервів/часу витрачати менше і результат був кращий?

Особисто для себе я знайшов точну відповідь: головне - це комунікація і побудова правильних відносин із замовниками, клієнтами, користувачами, партнерами та підлеглими. Бо саме від всіх цих людей, від їхнього ставлення до тебе, твоїх намірів та результатів залежить успіх чи провал будь-якого проекту. Після розуміння того, що потрібно, виникло бажання знайти систематизований і структурований підхід до змін. Хто шукає, той знаходить.

Як виявилось, у світі є успішні кейси, і навіть існує цілий інститут, який впроваджує системний стандарт, спрямований на успішні зміни. Association of Сhange Management Professionals, USA. Коли у Києві з’явилася програма від #ChangeImpulse, я одразу із задоволенням приєднався до цього корисного навчання. Що я отримав:
  1. Структуровану базу знань, вмінь та навичок, які можна використовувати в роботі під час реалізації будь-якого проекту.
  2. Систематизовані та розкладені по полицям інструменти Change Management.
  3. Чітке розуміння того, що не тільки мій досвід призвів до таких висновків, міжнародний досвід багатьох компаній зібраний в єдину систему.
  4. Є конкретні описані процеси впровадження, які вже доведені успіхом тих, хто втілив їх в життя (отже не потрібно винаходити велосипед самому).
  5. Цікаві та корисні контакти – однодумців, які впроваджують зміни у різних системних компанія, з якими можна обмінятися досвідом.
  6. Нові горизонти стосовно застосування отриманих знань.

Змін не потрібно боятися, їх потрібно очолювати.
ACMP QEP™ Course